we make markets. worldwide.

    Ambiente

    Scenen er sat for design og innovationer i topklasse

    Messe Frankfurts store forårsmesse for forbrugsgoder, Ambiente er stedet, hvor verdensmarkedets bedste leverandører og de allernyeste tilbud er samlet, og hvor de nyeste trends bliver præsenteret – klart struktureret med al mulig hensyntagen til de besøgendes krav om overblik.

     

     

     

     

     

     

    Messenyt om Ambiente 2016

    Den nye blog tilbyder dig masser af information, inspiration, tendenser og stilarter. Find ud af mere på ambiente-blog.com hvor Ambiente holdet i Frankfurt udgiver nye indlæg hver uge.

    Tre veldefinerede sektioner

    Ambiente 2016 er verdens førende fagmesse for forbrugsgoder. Med de tre sektioner ’Dining’, ’Giving’ og ’Living’ dækker Ambiente 2016 hele spektret af forbrugsgoder. På ’Dining’ præsenteres den fascinerende verden af produkter til borddækning, køkken og husholdning, på ’Giving’ præsenteres verdens bedste gaveideer, kunsthåndværk, skrive- og papirvarer, moderigtige lædervarer, kosmetik, ure og smykker, festartikler og – udsmykning, til-’behør og produkter til bad og skønhedspleje, rygeartikler m.v., og på ’Living’ præsenteres de internationale trends inden for boligindretning fra møbler og boligtilbehør til billeder og rammer.

    Salg til volumenmarkedet

    Et af de vigtigste markeder for mange udstillere er volumenmarkedet, som især drejer sig om salg til eksempelvis indretning af hoteller, restauranter, store kontorbygninger etc. Siden 2012 har Ambiente derfor udgivet katalogerne ’Contract Business’ og ’Horeca’, hvor de udstillere, der henvender sig til disse markedssegmenter er nævnt.

    Partnerland Italien

    På Ambiente 2016 er Italien det femte ’Partnerland’ i rækken. Den italienskfødte designer Paola Navone har fået opgaven med at stå for opbygningen af specialudstillinger, temadage, aktiviteter og events med topprodukter inden for alle messens udstillingsområder.

    Ethical style – bæredygtige produkter

    Som en refleksion på markedets efterspørgsel efter bæredygtige og økologiske produkter, lancerer Ambiente for første gang en ’Ethical Style Guide’, hvori udstillere, der har produkter, der er produktionsmæssigt og materialemæssigt bæredygtige, er nævnt.

    Ambiente Trend Show 2016

    Ambiente Trend Show er den kreative vej til at opdage de vigtigste internationale trends inden for forbrugsgoder, præsenteret af det internationalt kendte designfirma bora.herke.palmisano. Under den overordnede overskrift ’Preserved and developed’ præsenteres årets trends på en særudstilling i form af fire temaudstillinger. De udstillede produkter kommer alle fra messens udstillere. Der vil i hele messeperioden være guidede ture på særudstillingen, hvor designere uddyber trend-temaerne.

    En bog med inspirationer

    Alle nyhederne på Ambiente Trend Show udgives i en Trend Book, der kan fås gratis på messen. I bogen findes en detaljeret beskrivelse af de forskellige trend scenarier samt beskrivelser af trends for former, mønstre, materialer og farver for 2016/17.

    Foredrag om aktuelle trends

    Som supplement til Ambiente Trend Show vil medarbejdere fra designfirmaet bora.herke.palmisano i en række foredrag i Galleria 1 sætte facts på de trends, som de har identificeret for den kommende sæson. Firmaet bora.herke.palmisano, der er kendte og efterspurgte i hele verden for deres præcise prognoser for de kommende trends inden for forbrugsgoder, vil hver dag give praktiske oplysninger om de nye trends med markedsspecifikke oplysninger og inspirerende billedmateriale.

    Kreative events og konkurrencer

    Det er naturligt, at resultaterne af en række brancherettede konkurrencer afsløres, præmierne uddeles og de prisbelønnede produkter udstilles på Ambiente 2016, hvor branchen mødes. Det er blandt andre Design Plus, der belønner innovativ design, Tysklands fornemmeste designpris German Design Award samt forbrugerprisen Kitchen-Innovation of the Year. Alle de præmierede produkter udstilles på særudstillinger på Ambiente 2016.

    Den nye kreative generation

    Fremtiden for formgivning og design skal sikres, hvorfor arrangørerne af Ambiente i de senere år har afholdt særudstillingen ’Next’ for unge designere og designfirmaer. På ’Next’ præsenterer de deres originale, usædvanlige og kreative ideer inden for gaver og boligindretning for et internationalt publikum. Ideer, som i de kommende år vil komme til at præge branchen. På en anden særudstilling ’Talents’ udstilles unge designeres ideer inden for køkkenudstyr, borddækning og boligindretning, og på specialudstillingen ’Solutions’ præsenteres intelligente produkter til køkkenet og husholdningen.

    Workshops, events og særudstillinger

    På Ambiente 2016 er der et stort program af workshops, events og særudstillinger. En fuldstændig oversigt kan findes på messens hjemmeside.


    Ambiente Navigator er en App og guide til besøgende på Messe Frankfurts Ambiente udstilling.

    Download App'en til:

    iPhone

    Android

     

    Toolbar-Navigation