we make markets. worldwide.

    Tendence

    De nye produkter for efterår, jul, forår og sommer

     

    Fra 2017 får Tendence 2017, der med over 1.100 internationale udstillere er den største og vigtigste indkøbsmesse for de trend- og designorienterede brancher, et betydeligt større produktspektrum og afholdes nu cirka to måneder tidligere end i de senere år.

     

     

     

     

    Messenyt om Tendence 2017

     

    Halplan

    Udstillere

    Messens hjemmeside

    Produktmæssigt er der især sket en vækst i antallet af udstillere inden for områderne ’Seasonal Decoration’, ’Lovely Home’ og ’Outdoor Living’. Tendence 2017 afholdes fra den 24. til 27. juni 2017 på Messe Frankfurts messeområde.

    Ny messestruktur genererer synergi

    Tendence fik i 2016 en ny struktur, som genererede synergi mellem de forskellige produktområder, og som tiltrak en række stærke, internationale brands. Denne struktur fortsætter på Tendence 2017. Messen er således stadig opdelt i de to fagmesser ’Giving’ og ’Living’, som hver for sig viser trenden inden for boligindretning, gavear­tikler og smykker samt borddækning og køkkenudstyr.

    Gaver for alle aldre og anledninger

    På fagmessen ’Giving’ præsenteres hele spektret af gaveideer: fra individuelle gaver og livsstilsprodukter til smykker af høj kvalitet samt lædervarer, legetøj, kunstartikler etc.  På produktområdet ’Gift Classics’ præsenteres klassiske og moderne gaveideer og på ’Accessories & Jewellery’ vises smykker af høj kvalitet samt lædervarer, skønheds- og well­ness produkter m.v. Produktområdet ’Young Gifts’ præsenteres stilistiske og dristige ideer for det unge markedssegment, og på ’Culinary Gifts’ vises gaveideer inden for køkkentøj og gourmetområdet.

    Eksklusiv design til boligen

    Fagmessen ’Living’ er messen for de eksklusive og designorienterede produkter til møblering og udsmykning af hjemmet. På produktområdet ’Lovely Home’ findes alle stilarter af møbler til hjemmet og haven, og på ’Seasonal Decoration’ præsenteres hele palletten af dekorative produkter og udsmykninger til alle årets højtider.

    Nye haller og bedre tilgængelighed

    Takket være de nye datoer i slutningen af ​​juni er det nu muligt for Tendence 2017 at tage nye haller i brug og maksimalt udstille i de to nederste niveauer i hallerne. Til Tendence 2017 er der således seks haller i brug: 8.0, 9.0, 9.1, 10.1, 11.0 og 11.1.

    Digitalisering i detailhandelen

    På en ny særudstilling ’Impulse by Tendence’ i hal 11.0 bliver der sat fokus på den stigende digitalisering i detailhandelen. Udstillingen præsenterer eksempler på praktiske anvendelser af ultramoderne teknologi, såsom apps og internettet i salgsarbejdet og i butikkerne.

    Bæredygtige produkter

    Markedet efterspørger bæredygtige og økologiske produkter, hvorfor Messe Frankfurt udgiver en ’Ethical Style Guide’ for Tendence 2017, hvori udstillere, der har produkter, der er produktionsmæssigt og materialemæssigt bæredygtige, er nævnt. Optagelse i guiden er betinget af godkendelse af en jury.

    Grønt og udendørs

    For første gang vil der på Tendence 2017 være en eksklusiv særudstilling i ​​Galleria 0 og på det tilstødende, udendørs område omhandlende alt til haven og det udendørs liv. På udstillingsområdet ’Outdoor Living’ har det hollandske designfirma’ 2Dezign’ arrangeret produktgrupper på en ny måde ved at kombinere haveplanter med attraktive livsstilsprodukter og præsentere dem i et karakterfuldt havemiljø.

    Kongres for blomsterhandlere

    For første gang afholdes ’4. International Florists’ Congress’ i forbindelse med Tendence 2017. Under kongressen vil blomsterdesignere fra hele Europa skabe værker, der afspejler trendtemaer og introducere deltagerne til de anvendte teknikker. ’European Floral and Lifestyle Product Suppliers’ har sideløbende hermed arrangeret en lounge med trendpræsentationer i hal 8.

    Tendence Academy for butikshandelen

    For at give de besøgende og udstillerne inspiration og nye ideer, vil der sideløbende med Tendence 2017 være et stort program af foredrag og workshops under titlen ’Tendence Academy’. Programmet vil omfatte emner som butiksindretning, vinduesdekorationer samt anvisninger på, hvordan man starter en on-line virksomhed.

    Shows og særudstillinger

    Inden for alle messens produktområder er der en lang række shows, hvor internationale designere præsenterer de nyeste trends, og hvor forskellige produktgrupper præsenteres i en større sammenhæng. Se en oversigt over samtlige shows og særudstillinger på: tendence.messefrankfurt.com

    Designpriser

    Et af højdepunkterne på Tendence 2017 er særudstillingen og konkurrencen ’Form 2017 - Design from Crafts and Industry’. Konkurrencen er en af Tysklands mest anerkendte designpriser, som af både producenter og købere betragtes som et kvalitetsstempel for produktkvalitet.

    Udstiller Ønske

    Hvis I ønsker at udstille, så ring på (+45) 39401122 eller skriv til os på dimex(at)dimex.dk


    Tendence Navigator er en App og guide til besøgende på Messe Frankfurts Tendence udstilling.

    Download App'en til:

    iPhone

    Android

     

    Toolbar-Navigation